Flying-Stars
חיפוש:




מאמרים
הגזעים השמימיים וענפים הארציים

משחר ההיסטוריה עסקו הסינים בהתבוננות בטבע הסובב אותם ובהשפעותיו על חיי האדם. מתוך התבוננות זו צמחה ההבנה של חוקיות יין ויאנג וחמשת האלמנטים שהם הבסיס לכל הרפואה הסינית.
ברמות הגבוהות ביותר לא הסתפקו הסינים בבחינת עולמנו בלבד, אלא שאפו להבין את המקום של האדם בתוך היצירה השלמה של הדאו - היקום כולו.

 

לשם כך התבוננו בשמיים: הם ראו את השמש המאירה והמחממת, מקור האנרגיה של החיים על פני כדור הארץ, וכינו אותה  Tai Yang (היאנג הגדול). הם הבינו שכדור הארץ סובב סביב צירו ולכן נוצרים יום ולילה, וכי כדור הארץ סובב סביב השמש וכך נוצרות ארבע עונות השנה. בעזרת הבנה זו פיתחו את לוח השנה השמשי (שהוא גם לוח השנה הלועזי).

 

הם ראו את הירח מאיר את שמי הלילה ומשתנה במחזוריות קבועה . הם ראו שהמחזוריות של הירח תואמת את הגאות והשפל בימים, את המחזור החודשי באשה ואת הביו - ריתמוס של כל עולם החי והצומח. הם הבינו שהירח משפיע על תנועת הנוזלים והדם ולכן קראו לו Tai Yin (היין הגדול) וקבעו על פיו את החודשים ואת לוח השנה הירחי (שהוא גם לוח השנה העברי).

 

הם ראו בשמיים את התנועה של חמשת כוכבי הלכת המקיפים, ביחד איתנו, את השמש: שבתאי, צדק, מאדים, נגה וחמה. חמשת הכוכבים מייצגים את חמשת האלמנטים ומשפיעים, כל אחד בתורו, על כדור הארץ. כל אחד מהכוכבים מופיע במופע פעיל (יאנג) ובמופע סביל (יין). כך נוצרות "10 התנועות הגדולות". במיוחד ראו הסינים את השפעתו של כוכב צדק המקיף את השמש במסלול האורך 12 שנים ארציות וזיהו את ההקבלה בינו לבין 12 חודשי השנה. על פיו נקבע גלגל המזלות הסיני - "גלגל 12 החיות".

 

כל המידע הזה גובש לידי שיטה הנקראת  Xuan Kong Fei Xing או בעברית: "תורת הזמן והמרחב על פי הכוכבים המעופפים". ידע זה היה נחלתם הבלעדית של קיסרי סין ויועצי החצר שלהם. היה זה תפקידו של האסטרונום המלכותי לעקוב אחרי תנועת הכוכבים וליצור את מפת השמיים. על פי מפה זו שלט הקיסר בממלכה. בעזרתה קבע את החגים והמועדים, את זמני הזריעה והקציר ואת כל ההתנהלות השלטונית. בעזרתה גם ידע לחזות תמורות אנרגטיות על גבי כדור הארץ ולהכין את עצמו ואת ממלכתו אליהם.
 

השימוש המדהים ביותר בידע זה נעשה בתחום הרפואה: הסינים ראו את רגע הלידה של  האדם כהטבעה האנרגטית הראשונית שעל פיו יתנהלו כל חייו. כך נוצרה שיטת "10 הגזעים השמימיים ו - 12 הענפים הארציים" אשר קובעת את המבנה האנרגטי המולד של האדם על פי "4 עמודי הגורל" של תאריך הלידה: שנה, חודש, יום, שעה. מפת הלידה הנוצרת מתארת את האדם דרך 5 האלמנטים, יין - יאנג, 6 השכבות ו - 12 האיברים.

 

בשיטה זו ניתן לטפל הן במחלות הפוקדות את האדם במהלך חייו והן לחזות נקודות תורפה עתידיות כדי לתת רפואה מונעת אמיתית. הטיפול בשיטת הגזעים והענפים נחשב לרמה הגבוהה ביותר של הרפואה הסינית והידע נשמר בסוד בסין העתיקה. השיטה מתוארת בספר הרפואה של הקיסר הצהוב בפרקים 66 - 71 בצורה מפורטת, אך ישנן רמיזות רבות לקיומה החבויות לכל אורך הטקסט. הרמז הראשון הוא בפרק הראשון, בו נאמר שתוחלת החיים של האדם היא 120 שנה - כלומר, עשרה גזעים שמימיים כפול שנים עשר ענפים ארציים.

 
 



Bleknet.com - בניית אתרים