Flying-Stars
חיפוש:




מאמרים
תסמונת השחלות הפוליציסטיות

 

תיאור פיזיולוגי - תסמונת השחלות הפוליציסטיות מתבטאת במעגל הורמונאלי סגור של עודפי אנדרוגן המופרשים מהאדרנל שמביאים ליצירת אסטרוגנים "חלשים" וטסטוסטרון בשחלות וברקמות שומניות. אלה מביאים לעלייה ברמת ה LH יחסית ל FSH המופרשים מבלוטת ההיפופיזה. דבר זה מביא לעלייה נוספת ביצירת טסטוסטרון ואסטרוגנים "חלשים" בשחלות וברקמות שומן, להפרעה מתמשכת בתהליך הביוץ וליצירת הציסטות השומניות בשחלות. כך התהליך הולך ומחריף ממחזור למחזור. העלייה המתמדת ברקמות השומן משפיעה על העור ויוצרת בעיות של השמנה, שיעור - יתר בפיזור "גברי" (פנים, חזה, בטן תחתונה וגפיים) ונשירת שיער הראש, של אקנה (פצעי בגרות) עם ריכוזים אופייניים סביב הפה והסנטר, הצוואר וקו הלסת ולעיתים גם בחזה ובגב העליון. כמו כן ידועה בעיה של פיגמנטציה כהה בצידי הפנים. בעיה נוספת היא ירידה בתגובת הגוף לאינסולין ובעקבות כך התפתחות של סוכרת. נשים אלה נמצאות גם בסיכון גבוה להתפתחות סרטן ברירית הרחם והשדיים.

  

רפואה סינית - הבעיה מתחילה בגיל ההתבגרות: בפרק הראשון של ספר הרפואה של הקיסר הצהוב, ה - Nei Jing, מתואר התהליך שבו הנערה, בהגיעה לגיל 14, מתחילה לקבל מחזור עם הבשלת ה - Chong mai. כאשר תהליך זה לא קורה בצורה תקינה ניתן לומר שאין טרנספורמציה נכונה של האנרגיה של Du/Ren mai, שמהווים את "ציר היצירה" או הציר "אש-מים" הראשוני של החיים, ל - Chong mai, השולט על ציר האדמה והדם. במילים אחרות: השחלות ((Chong mai לא מגיבות כראוי לגירוי שנוצר בציר ההורמונאלי היפופיזה - אדרנל ((Du/Ren mai.

   

את הבעיה בהבשלה ובטרנספורמציה צריך לייחס לבעיה באלמנט האדמה, שאחראי לא רק על טרנספורמציה של מזון אלא לכל הטרנספורמציות האנרגטיות בגוף. התפקוד התקין של השחלות נמצא תחת אחריותו הישירה של הטחול (ניתן להרגיש את מצבן האנרגטי של השחלות בדפקים הנמצאים משני צידי הדופק של הטחול) ושל Chong mai שמהווה, ביחד עם Yin Wei mai, את "ציר האדמה והטרנספורמציה" במערכת המרידיאנים המופלאים. בעקבות כך מתחיל תהליך ההידרדרות שמתבטא בכל התופעות המשניות השונות שתוארו קודם לכן (השמנה, שיעור - יתר, אקנה, סוכרת, סרטן) ושכולן ביטוי לטרנספורמציה לא תקינה של אנרגיה ויצירת ליחה ושומניות.

 

הדופק האופייני לנשים שסובלות משחלות פוליציסטיות הוא דופק "ליחתי"- רך, לעיתים מורגש כחלש, ללא זרימה ברורה. כל אלה הם מאפיינים לחוסר איזון באדמה. אסור לבלבל את הדופק הזה עם הדופק ה"מתגלגל" שהוא ביטוי של הצטברות נוזלים ולחות. הרבה פעמים נוסף מרכיב "מיתרי" בגלל ה Qi stg. שנוצר על רקע הליחה אבל אסור לטעות במקור הבעיה- יש לפתור את הבעיה באדמה וכל היתר ייעלם מאליו.

 

פתולוגיות עודף ופתולוגיות חוסר - " 80% מהמחלות מקורן בעודף. 80% מבעיות העודף נובעות מתזונה לקויה."הרוב המוחלט של הנשים הסובלות משחלות פוליציסטיות מציגות תמונה קלינית של  עודף - השמנה, אקנה, נשירת שיער הראש ושיעור - יתר בגוף. חלק ניכר מנשים אלה מדווחות גם על היסטוריה של מחזור סדיר בשנים הראשונות והתפתחות של הסינדרום בגיל מבוגר יותר, לעיתים קרובות לאחר הפסקה בנטילת גלולות למניעת הריון או התערבות הורמונלית אחרת. הדופק, בנשים אלה, מתאים בדרך כלל לדופק המתואר לעיל.

 
עקרון הטיפול,לכן, יהיה מבוסס על ויסות פעולת הטחול וה- Chong mai.
לויסות הטחול נבחר נקודות על המרידיאנים Th ו- Gb דוגמת:   Th- 3, 4, 10, 16, 18,  .Gb- 40, 41, 30

לעידוד הטרנספורמציה ב- Chong mai ניתן לבחור נקודות כגון:  Sp10, Sp1, Liv1, Kid13-14, St30.

 

מיעוט הנשים סובלות ממצב חוסר שהוא בדרך כלל מולד. כאן הבעיה הרבה יותר קשה לטיפול ודורשת, בדרך כלל, התייחסות מעמיקה למערכת המרידיאנים המיוחדים ולחיזוק הציר אש- מים בגוף. נשים אלה יהיו בדרך כלל קטנות גוף ורזות עם בעיות עור שמתבטאות כציסטות בפנים ובשדיים ולא כאקנה רגיל.

 

תזונה

שחלות פוליציסטיות ובעיות פריון הפכו , בעשורים האחרונים, לבעיה הגניקולוגית השכיחה ביותר. אין ספק שהסיבות לכך נעוצות באורח החיים המודרני ובתזונה. מחקר שנערך לאחרונה בבית חולים הדסה עין - כרם הראה קשר ישיר בין תזונה עשירה בסוכרים פשוטים לבין הפרעות במחזור. הטיפול הראשוני המומלץ על ידם היום לאישה עם שחלות פוליציסטיות הוא תזונה ללא קמח וסוכרים פשוטים. מניסיוני, הגורם התזונתי הפוגעני ביותר הוא החלב ומוצרי החלב. פגיעה זו נובעת הן מתכולת ההורמונים בחלב הפוגעים בתפקוד התקין של בלוטות ההיפופיזה, התריס והלבלב והן מנזקי תהליך הפיסטור וההומוגניזציה שעוברים כל מוצרי החלב, שהופכים אותם למאוד "יין" - בעלי אנרגיה קרה שמחלישים את הגוף ופוגעים בעיכול - מה שמעודד יצירת ליחה מרובה. המלצתי החד - משמעית לנשים הסובלות משחלות פוליציסטיות היא להימנע לחלוטין מכל מוצרי החלב. פעמים רבות הימנעות כזו למשך מספר חודשים מביאה להטבה גדולה במצבם.

 

 




Bleknet.com - בניית אתרים