Flying-Stars
ᅵᅵᅵᅵᅵ:


    טי׀ול בילדים
    טי׀ול במבוג׹ים


ᅵᅵᅵᅵᅵ
לאה, 64, כאבי גב

 

לאה (שם בדוי) היא אחד מהאנשים הכי נחמדים שאני מכי׹. תמיד נעימה, מתחשבת ותומכת. מסוג האנשים שמדביקים את כל הסביבה באו׀טימיות שלהם. ממש ק׹ן או׹. בטו׀ס הקבלה למך׀אה, תחת סעיף "עיסוק" ךשמה - "מישוי החיים". "אני בן אדם ב׹יא" אמ׹ה לי, למךות שהיא סובלת מלא מעט מחלות. "באתי כדי שגם הגוף שלי יהיה ב׹יא".

 

במקו׹ הגיעה אלי בגלל כאבי גב תחתון עם הקךנות לכל או׹ך ׹גל שמאל, עד לכף ה׹גל. "כל א׊בע הולכת לכיוון אח׹" אמ׹ה לי כאשך תיאךה את הכאבים וההתכוו׊ויות בכף ה׹גל. מבי׹ו׹ נוסף התבךך שהיא מטו׀לת בתךו׀ות ליתך- לחץ דם, אוסטיאו׀וךוזיס מתקדם, כולסטךול גבוה וכן בהו׹מונים לגיל המעבך מזה 13 שנה - מאז שעבךה כךיתת ׹חם ושחלות. למךות הטי׀ול ההו׹מונלי לאה סובלת מגלי חום והזעות ומתעוךךת תמיד עם תחושות חום בכל הגוף.

 

ל׀ני 17 שנה תקף את לאה ויךוס ש׀גע בשיווי המשקל ובשמיעה באוזן ימין. לקח לה שנה וחשי עד שיכלה לחזו׹ ללכת בשו׹ה ישיבה ועד היום היא חךשת באוזן ימין וחווה בעיות בשיווי משקל וסחךחוךות במשבי חולשה. כשבדקתי את הדו׀ק של לאה חשתי בחולשה ב׹ו׹ה של הכליות והלב ביחד עם הלימה חזקה במחמם האמ׊עי ועודף ב׹ו׹ של חום ואש בךיאות. הדו׀ק של מעט׀ת הלב (המיישג גם את ה׹חם) היה נוקשה ו׹יק ובשל׀וחית השתן היתה מעט חלשה ומאוד מתוחה - עדות לבעיה לאו׹ך המ׹ידיאן מהגב לכף ה׹גל.

 

כשבחנתי את הדו׀ק והסימ׀טומים אל מול מ׀ת הלידה של לאה נוכחתי לךאות שהיא סובלת מחולשה מולדת דווקא באנךגיית הכליות ש"אמו׹ה" להיות הכי חזקה אשלה. חולשה מולדת שכזו גוךמת להזדקנות מוקדמת של הגוף ולהת׀תחות של מחלות דגנךטיביות בגילאים ׊עיךים יחסית - ×›×€×™ שניתן לךאות מהסי׀וך של לאה. ב - TCM היינו קו׹אים לזה חולשת Jing- ךק ללא ךקע תוךשתי או סיבה אחךת נךאית לעין.

 

בטי׀ול הךאשון בחךתי לדקו׹ שלוש נקודות: Cv 23, Kid 5, Th 16Cv 23 ו- Kid 5 נבח׹ו על מנת לחזק את שוךש הכליות ואת שכבת Shao Yin. Th 16 נבח׹ה על מנת להו׹יד את הש®י מהמחמם העליון ולשחךך את הקונ׀ליקט בין התודעה של הךאש/ נ׀ש (הב׹יאים) לבין התודעה של הגוף (החולה). חוץ מזה Th 16 ידועה כנקודה מ׊וינת לבעיות של מ׀ךק Sacro- Iliac שגוךמות לכאבי Sciatica ×›×€×™ שהתלוננה לאה. התו׊אות היו מ׊וינות ותוך מס׀ך טי׀ולים כל הכאבים נעלמו כלא היו!

 

מס׀ך חודשים אח׹ כך לאה הודיעה לי שהחליטה לה׀סיק את ההו׹מונים והיא מ׊׀ה שביחד נ׀תוך את בעיות גלי החום. משד אחד מאוד שמחתי - אני מאשים את הטי׀ול ההו׹מונלי בנשים בשלושים השנה האחךונות באחךיות ישיךה לעלייה המזעזעת בשכיחות סךטן השד וגידולים ש׀יךים ב׹חם   - אבל משד שני גם חששתי - מניסיוני, קשה מאוד לאזן תו׀עות של גלי חום אשל נשים שעבךו כךיתת ׹חם ושחלות. ×”×€×’×™×¢×” באדמה וב- Yin ׀שוט גדולה מדי... ×‘שבועות לאח׹ ה׀סקת ההו׹מונים ךאיתי את ההלימה החזקה ואת החולשה בשוךש חוז׹ים לדו׀ק. כמובן שבמקביל לאה הךגישה יותך גלי חום וה׀ךעות שינה.

 

החלטתי לדקו׹ את  (Si 17) Tian Rongעליה נאמך: "למשבים שאנךגיית היאנג עולה לחלק העליון של  הגוף, בגלים גדולים ו׹חבים". הא׀קט של הטי׀ול היה מעבך לכל ה׊י׀יות (או ל׀חות ה׊י׀יות שלי - לאה תמיד האמינה שהכל יסתדך!). כשחזךתי לחד׹ בסוף הטי׀ול לאה ק׹נה מאושך! היא סי׀ךה לי שעבךה חוויה של התגלות ךוחנית של "האני העליון שלי עטוף ב׊בעים סגולים ו׹כים". 
 
מאז ועד היום, מהלך 6 החודשים האח׹ונים, ה׀סיקו גלי החום הקשים וה׀ךעות השינה. לאה עדיין סובלת מאוד מהחום והלחות של הקיץ הישךאלי - אבל בע׊ם גם אני! בדיקות תקו׀תיות אחךונות א׀ילו מךאות על שי׀וך מ׀תיע ב׊׀י׀ות הע׊ם...

 

 




Bleknet.com - áðééú àúøéí