Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
מהן מחלות אוטו- אימוניות?

מחלות אוטו- אימוניות הן מחלות שמאופיינות בעודף פעילות כרונית של מערכת החיסון ללא סיבה נראית לעין כמו זיהום חיצוני, שיוצרת דלקות שונות בגוף.
הדלקות יכולות להופיע  במפרקים ובעור, כדוגמת דלקת מפרקים ריאומטית (R.A), דלקת מפרקים של ילדים (J.R.A), פסוריאזיס או זאבת (S.L.E).הן יכולות להתבטא בריריות מערכת העיכול, כמו במחלות קרוהן וקוליטיס (Ulcerative Colitis), בבעיות כרוניות של "קיבה ומעיים עצבניים" או בכיבים כרוניים בחלל הפה (אפטות) והן אף עלולות לבוא לידי ביטוי בתהליכים דלקתיים במוח ובמערכת העצבים, במחלות כמו דלקת עצב העין (Uveitis), טרשת נפוצה ו- A.L.S..

 הטיפול הקונבנציונלי היחיד לכל המחלות האלה הוא בתרופות שמדכאות את פעילות מערכת החיסון. החל מתרופות נוגדות דלקת (NSAID), דרך מתן  סטרואידים (קורטיזון/ פרדניזון) ועד לתרופות מדכאות חיסוניות (מטוטרקסאט, אימורן, רמיקייד, כולכיצין ועוד). הדעה השלטת היא שמחלות אלה אינן ניתנות לריפוי ולכן מתמקדים בדיכוי אגרסיבי של הדלקת, אפילו במחיר פגיעה בלתי הפיכה באיכות חייו ובבריאותו של החולה.

הרפואה הסינית ניגשת לבעיה ממקום אחר - במקום להתמקד בדיכוי מערכת החיסון, אנחנו מתמקדים בטיפול באדם שגופו יצא מאיזון ומערכת החיסון שלו "משתוללת". ניתן להירפא ממצבים שכאלה, בייחוד אם הטיפול מתחיל בשלב מוקדם יחסית של המחלה, לפני שהטיפול הממושך בתרופות מדכא את אנרגיית הגוף יתר על המידה.

·         הדברים שלעיל אינם נכתבים בקלות דעת. אינני ממליץ לאף אדם להפסיק טיפול תרופתי על דעת עצמו, ללא התייעצות עם גורם מקצועי והבנת כל ההשלכות של החלטתו. יתרה מזו - ברוב הגדול של האנשים שאני מטפל בהם עם מחלות מסוג אלה הירידה במינון התרופות הוא הדרגתי ובהשגחה רפואית והטיפול אורך חודשים ארוכים.

  




Bleknet.com - בניית אתרים