Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
מה גורם לתופעות גיל המעבר והאם רפואה סינית יכולה לעזור?

 

אני בת 50 וסובלת כבר מספר חודשים מגלי חום ותופעות גיל המעבר.לאחרונה שמעתי על הסכנות הכרוכות בנטילת הורמונים ואני מחפשת פתרון טבעי. רציתי לדעת מה גורם לתופעות גיל המעבר והאם הרפואה הסינית יכולה לעזור לי. 

 

גיל המעבר נובע מירידה בהפרשת ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון מהשחלות בסוף שלב הפוריות בחיי האישה. החוסר באסטרוגן בגוף גורם לחולשה באנרגיה חיונית וליובש והידלדלות של רקמות הגוף המתבטאים בעייפות ותשישות, דיכאון, ירידה בחשק המיני ויובש בנרתיק. כתוצאה מהחוסר באסטרוגן מפרישה בלוטת יותרת המוח כמויות גדולות של ההורמונים FSH ו LH בניסיון נואש "להתניע" מחדש את פעילות השחלות.

הורמונים אלה גורמים לתופעות גיל המעבר כגון- גלי חום, נדודי שינה, עצבנות ואי שקט. הטיפול ההורמונלי כרוך בנטילת גלולות או בהדבקת מדבקות המכילות אסטרוגן סינטטי (לעיתים בשילוב עם פרוגסטרון) על מנת למנוע את ההפרשה המוגברת מבלוטת יותרת המוח וכן לדכא את תופעות גיל המעבר. לאחרונה הוכח במחקרים גדולים כי מתן הורמונים כאלה לאורך זמן מעלה מאד את הסיכון להתפתחות סרטן בשנים מאוחרות יותר, במיוחד סרטן שד.

 

הרפואה הסינית רואה את גיל המעבר כתהליך טבעי העובר על האישה  (וגם, דרך אגב, על הגבר)  כאשר נגמר שלב הפוריות בחיים. בשלב זה הגוף צריך ללמוד להקצות את משאבי האנרגיה שהושקעו עד כה בהפעלת מערכת הרבייה לכווני התפתחות חדשים - רוחניים יותר. זו הסיבה שגיל המעבר מאופיין לא רק בתופעות גופניות ונפשיות אלא גם בהתעוררות שאלות מהותיות לגבי "מי אני" וקביעת סדרי עדיפויות חדשים להמשך החיים. תהליך זה יכול לארוך מספר שנים ולהיות מלווה במגוון תופעות הנובעות מהקושי של הגוף - נפש להסתגל למצב החדש ולשנות את דרך פעולתו בהתאם.

 

הטיפול בדיקור מעורר את מודעות הגוף - נפש לשינוי שצריך להיעשות ותומך בו לאורך התהליך. מבחינה גופנית שינוי זה מתבטא בוויסות ההפרשה ההורמונלית הלא מאוזנת מבלוטת יותרת המוח ובעידוד היצירה של אסטרוגן טבעי בגוף ברקמות שומניות במקום השחלות שסיימו את תפקידן. מבחינה נפשית השינוי מתבטא ברגיעה ושלווה הנוצרים כתוצאה מהבשלה רוחנית, מודעות וקבלה של המשך הדרך בחיים.

 

בנוסף לטיפול בדיקור, בגיל המעבר יש צורך בשינויים תזונתיים המספקים לגוף מקורות ליצירת אסטרוגן טבעי. מספר דוגמאות למזונות המכילים פיטו -אסטרוגנים (אסטרוגנים טבעיים) הם טופו ומוצרי סויה מותססים, זרעי פשתן וצמחים כגון קוהוש שחור או Dong Kuei  (הנמצאים בתכשירים הטבעיים למניעת תופעות גיל המעבר). כמו כן מומלץ להפסיק לצרוך מזונות היוצרים עודפי חום בתוך הגוף כגון - קפה, קקאו, בשרים מעושנים או משומרים, מאכלים מטוגנים ותבלינים חריפים.

 

לסיכום ניתן לומר כי הרפואה הסינית יעילה מאד בטיפול באשה בגיל המעבר ומביאה לאיזון מחדש של הגוף - נפש והעלמות התופעות הגופניות והנפשיות הנלוות.
 
 



Bleknet.com - בניית אתרים