Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
ליה, מחלות פגים

 

"היכרות לאחר לידה" רשמו הוריה של ליה (שם בדוי), תינוקת חמודה בת חודשיים כסיבת הפנייה לטיפול בטופס התשאול. ליה נולדה בשבוע ה- 27 להריון! לאם בת 41. הלידה המיוחלת הגיעה לאחר שנים רבות של טיפולים הורמונליים שלא צלחו ולאחר 3 הריונות קודמים שהסתיימו בהפלה בשבועות 12- 14 להריון. האם בבסיסה בריאה, אבל סובלת מחולשה של שרירי צוואר הרחם שגרמו למחיקה ולפתיחה של צוואר הרחם מהשבועות הראשונים של כל הריון. בשנה וחצי האחרונות החלה האם לסבול גם מתת - פעילות של בלוטת התריס ומטופלת בהורמון אלטרוקסין במינון של 150 מ"ג ביום.

 

בגיל חודשיים ליה שקלה 2.5 ק"ג ונראתה רכה וחלשה כתינוק שזה עתה נולד. היא סבלה ממחלה שנקראת  .P.O.R- מחלת עיניים אופיינית לפגים שנובעת מחולשה והתנפחות של כלי הדם בגלגל העין. הסימפטום האופייני הוא הצטברות של נוזלים ובצקת בעיניים עם סכנה מוחשית לעלייה בלחץ התוך - עיני ופגיעה בלתי הפיכה בראייה. בנוסף, ליה סובלת מחוסר תיאבון, מפליטת מזון ואי - נוחות בבטן לאחר האכילה, ומגזים שמקשים מאוד על ההירדמות.

 

ההורים, שאהבתם האחד לשנייה ולליה הקטנה ניכרים מכל מבט ומילה, מסורים לטיפול בה בצורה מעוררת השראה. האב, קבלן מצליח, אינו עובד כבר חודשים רבים ומקדיש את עצמו לטיפול בילדה ובאם. האם צמודה לילדה 24 שעות ביממה ומתעקשת שהילדה תאכל רק חלב אם, שהוא המקור הטוב ביותר לחומרי הזנה ולגורמים חיסוניים לגופה הקטן. בגלל שתינוקות פגים נולדים חלשים ועם רפלקס מציצה לא מפותח האם שואבת את החלב שלה מספר פעמים ביום. בתחילה היה צורך להאכיל את ליה עם מזרק ורק לאחרונה החלה לינוק מבקבוק. כשהגיעו לטיפול ליה היתה ישנונית במשך רוב שעות היום והיה צורך להעיר אותה מדי 3 שעות כדי לאכול.

 

הרפואה הסינית הקלאסית מחלקת את תקופת ההריון ל-3 שלבים: הטרימסטר הראשון מוקדש להשתרשות ה - Shen בגוף ולהתפתחות הלב ומערכת כלי הדם; הטרימסטר השני מוקדש כולו להתפתחות מערכת העיכול וההזנה של התינוק; ובטרימסטר השלישי מבשילים הריאות והמחמם המשולש, האחראי על הזנת ה- Post Natal Jing בכליות ועל מערכות הפרשת הפסולת מהגוף. לכן נהוג לטפל בנשים הרות בסיום כל טרימסטר "טיפול מניעתי" שמטרתו לתמוך בהתפתחות העובר על ידי הבערת מוקסה ישירה על הנקודה Ki-9  "בית הארחה", על שום יכולתה להזין את הרחם בצ´י ובדם על מנת שזו "תארח" היטב את התינוק הגדל. ההיסטוריה של האם מראה על חולשה גדולה של הרחם ועל קושי גדול לארח את התינוק הגדל מעבר לטרימסטר הראשון.

 

ליה, שנולדה בשבוע ה - 27 להריון (שהוא בעצם רק השבוע ה - 25 מאז ההפריה), השלימה אך בקושי את הטרימסטר השני ו"פספסה" לגמרי את הטרימסטר השלישי. לכן התופעות שמהן היא סובלת מאופיינים בהצטברות של נוזלים בעיניים (הריאות הן שאחראיות על הפיזור וההורדה של נוזלים מהראש ומהמחמם העליון) ומחולשה בהורדת הצ´י ממערכת העיכול למעי הגס ולמחמם התחתון. בנוסף לכך, כאשר בחנתי את מפת הלידה האנרגטית של ליה נוכחתי בנטייה ברורה לחולשה של אלמנט המתכת - דבר שמביא לגודש והצטברות אנרגיה באדמה. הדופק של ליה הראה בצורה ברורה על גודש והצטברות של צ´י במחמם האמצעי והווריד באצבע המורה שלה היה גדוש וסגלגל - אינדיקציה בתינוקות לגודש במערכת העיכול.

 

לכן קבעתי אסטרטגיה טיפולית שמורכבת בשלב ראשון משחרור הגודש במערכת העיכול מתוך הערכה שעם השתחררות החסימה במרכז, יוקל העומס  על הריאות והנוזלים במחמם העליון יזרמו מטה בחופשיות. אחר כך אפשר יהיה לחזק את המחמם התחתון. בטיפול הראשון דקרתי את הנקודות Sifeng- 12 נקודות בקפלים של פרקי אצבעות הידיים שמשמשות, בתינוקות, לשחרור המחמם האמצעי. פעולתם דומה לפעולתם של הנקודות St 34 ו - St 40 במבוגרים. בנוסף, ביקשתי מהאם להימנע ממזונות מקררים ומגבירי נוזלים כגון מוצרי חלב, פירות קיץ ופירות טרופיים.

 

לאחר שבוע ההורים סיפרו שליה היתה הרבה יותר רגועה בשינה ולאחר ארוחות. האמא היתה מאושרת, היא עצמה ירדה במשך השבוע ב - 2 קילוגרם והרגישה הרבה יותר חיונית ו"קלה". בבדיקת הדופק והווריד של ליה הבחנתי בהקלה במערכת העיכול אבל עדיין הגודש קיים ומפריע. החלטתי לחזור על הטיפול ביד השנייה, רק בצורה קצת יותר קלה. לכן דקרתי רק את 4 הנקודות האמצעיות. בטיפול הבא ראינו כבר התחלה של שיפור בעיניים. גם אנרגיית הקיבה השתפרה - הפליטות הלכו ופחתו והתיאבון השתפר. הדופק כבר לא העיד על חסימה במחמם האמצעי והרגשתי רק את עודפי הנוזלים במחמם העליון. בגלל שהתלהבתי מהשיפור המהיר בעיניים רציתי לחזק את הורדת הנוזלים מהמחמם העליון ודקרתי את הנקודה Lu 11, נקודת העץ, מתוך רצון להאיץ את תנועת הצ´י בריאות כלפי מטה.

 

זו היתה טעות. בטיפול הבא ראינו החרפה במצבה של ליה - הרבה אי שקט וירידה בתיאבון. הגודש במחמם האמצעי חזר ונאלצתי לדקור שוב את Sifeng. הטעות נבעה מכך שבלהיטותי להביא לשיפור בעיניים לא לקחתי בחשבון את החולשה של המחמם התחתון שלא היה מסוגל "לעגן" את האנרגיה שירדה למטה. לכן שוב נוצר הגודש במרכז. כעבור שבוע שוב היינו במגמת שיפור. ליה עולה יפה במשקל וגם התיאבון השתפר. כבר אין צורך להעיר אותה כדי לאכול ובכלל יש הרבה יותר חיוניות. הפעם כבר הייתי יותר זהיר ודקרתי Co 9, אחת משלוש נקודות על גבי המרידיאן של המעי הגס ((Co 8, Co 9, Co 10 שמחזקות את פעילות המחמם המשולש ודרכו - את הכליות. Co 9 משפיעה בעיקר על אנרגיית הקיבה.

  

ליה היום כבר בת 4 חודשים. מצבה הולך ומשתפר, יש לה עיניים יפהפיות, פקוחות לרווחה ומתקשרות עם העולם. היא עולה יפה במשקל ונראה שהיא מדביקה את הפערים שלה יחסית לגילה. מעתה ואילך ניפגש רק מדי פעם לתמיכה.
 
 



Bleknet.com - בניית אתרים