Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
דנה, 5, דלקת בעצב הראיה

 

דנה (שם בדוי) סובלת מזה שנתיים מאובאיטיס (Uveitis) - דלקת כרונית של עצב הראייה וקרנית העין. זוהי מחלה מסוכנת המביאה לעלייה בלחץ הנוזלים בתוך גלגל העין ולהידרדרות הראייה עד כדי עיוורון. דלקת העיניים היא סיבוך של דלקת מפרקים כרונית (JRA- Juvenile Rheumatoid Arthritis ) ממנה היא סובלת בארבע השנים האחרונות.

 

דנה נולדה בסוף השבוע ה- 42 להריון, בלידה שהסתבכה בגלל כיווץ והיעדר פתיחה של צוואר הרחם והסתיימה בניתוח קיסרי. מינקות סבלה ממחלות מרובות עם חום גבוה ושלשולים. בגיל שנה וחצי, לאחר מחלת שלשולים והקאות מלווים בחום גבוה שנמשכה שבועיים, התנפחה ברך ימין ולאחריה ברך שמאל. הרופאים הגיעו למסקנה שדנה סובלת מ- JRA, מחלת פרקים אוטו - אימונית ידועה בילדים, על רקע זיהום חיידקי שהסתבך. היא קיבלה טיפול ממושך בסטרואידים על- מנת לדכא את הדלקת. לאחר סיום שלב הדלקת האקוטית הוחלט על הפסקת הסטרואידים ומעבר לטיפול "מניעתי" בתרופה מתוטרקסאט (תרופה ציטו- טוקסית המיועדת לטיפול בסרטן ולדיכוי מחלות דלקתיות). דלקות הפרקים פסקו אבל דנה החלה סובלת מבחילות וחסר תיאבון, אנמיה כרונית ועייפות כרונית - כולם תופעות לוואי ידועות של הרעלה מתמשכת של הגוף על ידי התרופה. לאחר כשנתיים של טיפול דנה החלה מתלוננת על כאבים בעיניים וטשטוש בראייה - אובחנה אובאיטיס עם עלייה בלחץ תוך - עייני בשתי העיניים. מאז היא מקבלת, בנוסף למתוטרקסאט גם טיפות עיניים סטרואידיות במטרה להוריד את לחץ הנוזלים בגלגל העין ותרופה חדשנית, ביולוגית, בשם Remicade.

 

כשבחנתי את דנה בפגישתנו הראשונה ראיתי ילדה שקטה וממושמעת, בוגרת מכפי חמש שנותיה, שלא הגיבה כלל, בהתנגדות או בהתעניינות, לתהליך התשאול והאבחנה. עובדה זו הטרידה אותי מאוד...

בתחילת דרכי המקצועית שכרתי חדר טיפולים במרפאה של רופא ילדים ותיק שהתעניין בתחומי. אחד השיעורים הראשונים והחשובים שקיבלתי ממנו היה חשיבות ההתבוננות בתגובתם של ילדים לתהליך הטיפול: "זה מאוד טבעי שילדים בוכים או נרתעים מסיטואציה של מרפאה ורופא" אמר לי ידידי. "הילדים שמדאיגים אותי במיוחד הם אלה שלא מבטאים את אי - הנוחות שלהם. הם אלה שחולים באמת."

 

פניה של דנה היו חיוורות ובעלות גוון כהה, כאילו שהן מרוחות בשכבה דקה של אפר. צבע זה מראה על חולשה מתמשכת בכליות וסבל של הכבד שנובע מעומס תמידי של רעלנים שיש לנקות מהדם. הדופק שלה עמד בניגוד גמור לתמונה הקלינית עד כה - דופק עמוק, חזק והולם, בעל איכות חדה כשל "אש", במיוחד בעמדת הכליות והלב. הדופק במחמם התחתון בצד ימין - עמדת מעטפת הלב - היה חלש בצורה מובהקת.

 

מחלות אוטו- אימוניות מאופיינות בתהליך דלקתי כרוני שבו מערכת החיסון תוקפת מערכות שונות בגוף ומכרסמת בהן עד לפגיעה בלתי הפיכה בתפקודן. תהליך זה מביא להצטברות מואצת של פסולת ורעלנים בדם - דבר המביא לעומס על הכבד והכליות שמופקדים על ניקוי הפסולת מהגוף. עומס הרעלנים בדם מדרבן עוד יותר את פעילות היתר של מערכת החיסון וחוזר חלילה. במונחים סיניים - זהו חוסר איזון בין אש ומים. ה - Yin וה- Yang בתוך הכליות עצמן לא נמצאים בתקשורת טובה. עודף האש בכליות "מחמם" את מערכת החיסון ואין מספיק מים לכבות את האש. חוסר האיזון בכליות מוביל, דרך מרידיאן Shao Yin גם לחוסר איזון בלב - הלב הוא הקיסר והשולט במוח. המוח הוא שאמור להורות לכליות לחדול מעודף פעילות ה- Yang.

חוסר האיזון בין מים ואש מביא לייבוש מוגבר של נוזלים וליצירת ליחה. הליחה חוסמת את פעילות המחמם האמצעי וכך נוצרת לחות, או אדמה, עודפת. הלחות יוצרת סטגנציה בזרימת הצ´י, הסטגנציה בצ´י יוצרת חום וחוזר חלילה. כך מתגלגל לו מצב של חוסר איזון עד שמופיע גורם מחלה - חיצוני או פנימי - וכל המערכת מאבדת שליטה. ואין דרך חזרה.

 

שיטת הגזעים והענפים מאפשרת למטפל הצצה לכוחות היקום שפועלים על אדם מסוים. כל אחד מאיתנו נתון למערכת שונה של כוחות, כתלות בתאריך הלידה שלנו, שמשפיעים על חיינו בכל הרבדים - מהפיזי ועד הרוחני. מערכת זו מורכבת מ-4 "עמודי גורל" שהם השנה, החודש, היום והשעה של לידתנו. לכל עמוד גורל יוצרים מפה אנרגטית שמתארת את הכוחות הפועלים על האדם במונחים של חמשת התנועות, ששת האקלימים ואיברים חזקים וחלשים. השנה מתארת את הכוחות הפועלים על האדם במהלך חייו; החודש מתאר את הכוחות המשפיעים על הקשר בין האדם לחברה; היום מתאר את הכוחות במערכת היחסים הקרובה של משפחה וזוגיות; והשעה- את ההשפעות השטחיות והחולפות במהלכו של יום. מה שמכנה המורה שלי: The superficial part of the Soul " ". מעבודתי עם ילדים אני מוצא שיש חשיבות רבה להבין את מפת הכוחות של יום הלידה - ילדים נמצאים ברמת הזדהות מאוד גבוהה עם ההורים והתא המשפחתי הקרוב. ילדים, לעיתים קרובות, מגיבים לחוסר איזון ברמה זו כמו תגובה למחלה חיצונית. לכן כל כך נפוץ לראות ילדים מפתחים מחלות אם אחד ההורים לפתע לא נמצא או כאשר ישנם מתחים בתא המשפחתי.

 

מפת הלידה השנתית של דנה הצביעה על נטייה לחולשה רבה  באנרגיית המים. אבל מפת הלידה של יום הלידה הראה על חולשה של הלב ועל נטייה ברורה לעודף אש בכליות. עכשיו יכולתי להבין את הדופק יותר לעומק. 

דקרתי את הנקודה Pc 3- בריכת המים שבעיקול המרפק. הבחירה במרידיאן מעטפת הלב היתה מתבקשת:

-מעטפת הלב והכליות מקיימים ביניהם יחסים של "בעל ואישה". והרי מן הידועות הוא שכאשר הבעל פגוע, כועס ועצבני רק הנוכחות הרכה והמבינה של האישה מסוגלת להרגיע אותו.

-מעטפת הלב היא גם אדון הלב - הקשר בין הקיסר השמיימי לבין הממלכה הפיזית של הגוף. Pc 3 משפרת את התקשורת בין הלב לכליות.

מרידיאן מעטפת הלב קשור ישירות למרידיאן הכבד ושימושי להקלת גודש ש"סותם" את הכבד.

מורה וחבר יקר אמר לי פעם- "אם אתה יכול לחשוב על 3 סיבות טובות לבחור בנקודה, כנראה שזו הנקודה הנכונה לדיקור".

 

כעבור 10 ימים מצבה של דנה נראה יותר טוב. עדיין אש בשכבת Shao Yin, אבל פחות. דקרתי את הנקודות St 45 בשתי הרגליים. מטרתי היתה לאזן את האש בעזרת המתכת של שכבת Yang Ming. 10 ימים אחר כך הוריה של דנה הגיעו עם פרחים וחיוכים. אתמול היתה ביקורת בבית החולים ואין בכלל דלקת בעיניים!  דנה ממשיכה להיות בטיפולי כבר חצי שנה. אין דלקות והלחץ התוך - עיני תקין. את הטיפות הסטרואידיות הפסקנו כבר מזמן. גם את התרופה הניסיונית. עם המתוטרקסאט יורדים במינון באופן הדרגתי. הרופאים נוטים להיות מאוד זהירים עם הפסקה של תרופות אלה. מבחינתם אין מצב שילד עם מחלה כזו מחלים לגמרי ולכן הפסקת התרופה משולה להתאבדות בעיניהם. ההחלטה של ההורים היא להמשיך בתהליך הורדת התרופות בקצב איטי ומדוד ואני מכבד החלטה זו.

 

 

 




Bleknet.com - בניית אתרים