Flying-Stars
חיפוש:


    מרפאה
    טיפול בילדים
    טיפול במבוגרים


מרפאה
מאז שהילד נכנס לגן הוא כל הזמן חולה..

זוהי תלונה שאני שומע מהרבה הורים שמביאים אלי את ילדיהם לטיפול. הילד (או ילדה) היו תינוקות בריאים בסך הכל ו"פתאום בחודשים האחרונים", מאז שהתחיל את מסגרת הגן או הפעוטון, הם כל הזמן חולים - דלקות אוזניים ועיניים, כאבי בטן ושלשולים, מעט חום מדי פעם שעובר לבד, ובעיקר הרבה מאוד נזלת! כל הזמן, מכל הסוגים. לעיתים מיימית ולעיתים ירוקה וסמיכה, לפעמים נוזל ומטפטף כאילו אין מחר ולפעמים האף סתום וגדוש וכלום לא יוצא. לעיתים קרובות יש גם שיעול כרוני שפשוט מסרב להיעלם.

הורים רבים סבורים שהבעיה היא חולשה של המערכת החיסונית של ילדיהם, אבל האמת היא בדיוק הפוכה. כל תופעות המחלה שמניתי לעיל מעידות דווקא על פעילות אינטנסיבית של מערכת החיסון. ילדים אלה סובלים דווקא מעודף פעילות של מערכת החיסון ולא מחוסר.

על פי הרפואה הסינית ילדים בגילאי 2- 5 נמצאים תחת השפעה עודפת של אנרגיית ה"עץ" בחייהם. אנרגיית העץ מעודדת צמיחה וגדילה פיזיים ומסייעת בהתפתחות הסקרנות והאינטראקציה של הילד עם העולם שבחוץ. חלק מ"המחיר" שאנו משלמים על כך היא חשיפה מוגברת של מערכת החיסון לגירויים חדשים רבים. כמובן שגם העובדה שכל הילדים האלה דחוסים ביחד בגן אחד לא עוזרת במיוחד.

הילדים שחולים במיוחד הם אלה שסובלים מחוסר איזון באנרגיית העץ. לעיתים קרובות חוסר איזון זה גורם לפגיעה גם ב"אדמה": אלה הילדים שרגישים במיוחד לפגיעה ביציבות שבחייהם - קשיים גדולים להיפרד בבוקר, היצמדות להורים בכל אירוע מרובה משתתפים, מגיבים בצורה קשה ולא פרופורציונאלית לכל שינוי בתוכניות או בסדר היום הקבוע... פעמים רבות האדמה הפגועה מתבטאת גם בהפרעות עיכול - כאבי בטן, שלשולים או עצירויות וגזים מסריחים.

לילדים כאלה סדרה של 6-10 טיפולי דיקור, ביחד עם תזונה שמקילה על מערכת העיכול ומערכת החיסון, יעשו נפלאות. הדיקור, שבא לאזן את אנרגיית העץ והאדמה מעודד את הילד להסתגלות טובה יותר לשינויים. השיפור שהילד וההורים חווים, הן במישור הבריאותי והן במישור הרגשי/ התנהגותי הוא ברמה שכל החיים נעשים קלים וזורמים יותר לכולם.  בשבילי, כמטפל, סיכום של טיפולים כאלה הוא רגע מתגמל במיוחד. 

 



Bleknet.com - בניית אתרים