Flying-Stars
חיפוש:




מאמרים
זוגיות בעיניים סיניות

על פי הרפואה הסינית ניתן לתאר קווים כלליים לתמורות בחייו של אדם - גופניים ונפשיים - בפרקי זמן של 7/8 שנים (7 שנים לנשים ו -8  שנים לגברים).
כל פרק זמן מיוחס לאחד מארבעה "יסודות טבע" שהאינטראקציה התקינה ביניהם הכרחית לבריאות ואושר בחיים.

 

הפרק הראשון הוא פרק הילדות, בו אין הבדלים מהותיים בין בנים ובנות. הוא מאופיין בגדילה מהירה ולמידה של מיומנויות חיים בסיסיות ובהבשלת מערכות הגוף. פרק זה מיוחס לאנרגיית ה"עץ", אנרגיה של צמיחה וגדילה. 
 

הפרק השני - עד גיל 14/16- הוא שלב ההתבגרות המינית. על פי הסינים פרק זה שייך לאנרגיית ה"אש" ולכן הוא מתאפיין בהתפרצויות דרמטיות ובלתי- נשלטות: חלקן פיזיות- כגון כאבי בטן, כאבי ראש, הזעה מוגברת, פצעי בגרות, הופעת סימני המין המשניים (שיער הגוף, מבנה השלד והשרירים, הנצת השדיים בבנות ושינויי הקול בבנים) וכמובן הופעת המחזור החודשי בבנות ולעומתן- זקפות הבוקר ותופעת קרי הלילה בבנים. וחלקן נפשיות- מתחים וכעסים, חרדות חברתיות, התאהבויות ודיכאונות - כולם תוצאה של הבלבול והמבוכה האופייניים לאנרגיית ה"אש" הדרמטית והלא - יציבה.

 

הפרק השלישי - מגיל ההתבגרות ועד גיל 21/24- תוחם את תקופת אנרגיית ה"מתכת" בה אנו יוצרים לעצמנו גבולות פנימיים וחיצוניים. זהו זמן של התכנסות והתחברות ל"אני הפנימי". הנערים והנערות הופכים אט אט לבוגרים צעירים, שואלים את עצמם שאלות על מהות החיים ומגבשים יעדים ותוכניות להמשך הדרך. בתקופה זו מתגבשות החברויות המשמעותיות לחיים ונוצר מודל הזוגיות הראשוני, שילווה אותנו בהמשך החיים. תקופה זו מתאפיינת גם ביצירת הדפוסים הפיזיים, הרגשיים והנפשיים שיאפיינו אותנו בהמשך הדרך.

 

תקופת אנרגיית ה"מים"- עד גיל 28/32- היא תקופה שבה השינויים קורים מתחת לפני השטח, במי התהום הבלתי - נראים של חיי היום יום שלנו. אנחנו כבר מבוגרים ונדרשים לקחת על עצמנו את אחריות החיים. בדרך כלל זהו זמן של התפתחות אישית - לימודים, קריירה והתגבשות תפיסת העולם האידיאולוגית והחברתית שלנו. זוהי גם התקופה שרבים מאיתנו "מתברגנים" - נישואין, בית, משכנתא, ילדים  ושלל התחייבויות ארוכות טווח ומפחידות...

 

כאן, על פי הסינים, נגמר המחזור הראשון של "גלגל החיים" ומתחיל המחזור השני. בעוד המחזור הראשון מתאר את יצירת האדם הבוגר, המחזור השני עוסק בהשלכות שיש להחלטות שלנו על החיים.

 

הפרק החמישי של החיים - עד גיל 35 לגברים ו - 40 לנשים- מאופיין שוב באנרגיית הצמיחה והגדילה של ה"עץ". עכשיו העץ שלנו בוגר וחזק, בשיא אונו, ואנחנו מתקדמים בחיים במרץ. לרבים מאיתנו אלה הם "שבע השנים הטובות" של משפחה, ילדים והתפתחות מקצועית וכלכלית. אבל, אצל רבים אחרים, מתעוררות ספקות לגבי הבחירות בחיים ועולה השאלה: "מה אני רוצה לעצמי בחיים האלה?". זהו הפן השני של אנרגיית ה"עץ", אנרגיה של צמיחה וגדילה אישית שמביאה, לעיתים קרובות, להתרחקות בין בני הזוג. ממש כאילו היו שני עצים שצומחים לכיוונים שונים... 

כך, על פי הסינים, השתלשלות העניינים המביאה ל"משבר הזוגיות" של אמצע החיים.

 

ומה עושים בנידון?  את תשובתם של הסינים ניתן להבין מדבריו של החכם העתיק לאו טצה שכתב בספר הטאו "עצות ליוצאים לדרך":

 

 

בית - כדאי שיהיה קרוב לאדמה

לב - חשוב לשמור פתוח

מגע בין אנשים - חייב עדינות וחסד

שותפות - היא קודם כל נאמנות

 

כשיש סדר, לא צריך חוקים

כדי להצליח, צריך להשתמש גם במחשבה

כל תנועה דורשת את זמנה הנכון 

כשלא מתלוננים מתגלה המהות ולא הפגמים
 
 



Bleknet.com - בניית אתרים